ویتامین های ضروری پوست
SuperUser Account
/ دسته ها: بلاگ, blog

ویتامین های ضروری پوست

ویتامین های ضروری پوست

برای اینکه پوست دست و صورت شاداب و سلامت باشد، می بایست ویتامین های مورد نیازش را به آن برسانیم. پوست انسان به ویتامین های E،  B، C، A، D و K نیاز دارد. هر یک از این ویتامین ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که اگر به اندازه کافی به بدن برسد، پوستی زیبا و شاداب خواهیم داشت. برند خوش نام و با کیفیت جی کرم مولتی ویتامین را بر این اساس تولید و به بازار عرضه داشته است. در ادامه به فواید هر یک از این ویتامین ها خواهیم پرداخت.

 

ویتامین C

ویتامین C از جمله ویتامین ای محلول در آب می باشد که برای سلامتی و پوست نقش مهمی را بازی می کند. وظیفه مهم این ویتامین ساخت کلاژن می باشد. برای داشتن پوستی سالم و شاداب نیاز به کلاژن کافی می باشد. لازم به ذکر است که ویتامین c را بدن نمی تواند بسازد و می بایست از غذاها و میوه ها تامین شود. از دیگر فواید ویتامین C می توان به جلوگیری از اثرات مضر رادیکال های آزاد نام برد.

نور خورشید دارای اشعه های ماورای بنفش می باشد که اگر از مقدار نرمال تجاوز کند برای پوست بسیار آسیب زننده است و می تواند باعث سرطان های پوستی شود. ویتامین C می تواند از خطرات اشعه UV بکاهد. حال ویتامین C را از چه مواد غذایی می توان دریافت کرد؟ مهم ترین منبع این ویتامین مرکبات، گوجه فرنگی، سیسب زمینی، کلم بروکلی، غلات سبوس دار و فلفل می باشد. کرم مولتی ویتامین جی دارای ویتامین C می باشد و در نتیجه از این محصول می توان برای تقویت کلاژن های پوست استفاده نمود.

 

ویتامین D

ویتامین D از جمله ویتامین هایی می باشد که برای تکثیر سلول های پوست جهت بازسازی و ترمیم و همچنین جذب کلسیم ضروری است. همچنین مهم ترین خاصیت ویتامین D برای پوست را می توان مرطوب کنندگی آن نام برد. اگر می خواهید پوستی شاداب و با لطافت داشته باشید، ویتامین D را جدی بگیرید. ویتامین D بر خلاف سایر ویتامین ها منابع محدودی دارد. مهم ترین منبع این ویتامین حیاتی، نور خورشید می باشد. تخم مرغ، شیر، ماهی قزل آلا و جگر نیز از جمله منابع این ویتامین به حساب می آیند.

 

ویتامین E

ویتامین E یکی از مهم ترین ویتامین ها برای داشتن پوستی زیبا و شاداب است. مهم ترین ویژگی ویتامین E را می توان خاصیت آنتی اکسیدانی آن دانست. این خاصیت باعث می شود که از پیری زودرس پوست جلوگیری شود. همچنین این ویتامین نیز همانند ویتامین C از پوست در مقابل آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند. برای دست یابی به ویتامین E می توان به جوانه گندم، حبوبات کامل، دانه های روغنی و سبزیجات سبز رنگ رجوع کرد. کرم های دست و صورت جی دارای روغن جوانه گندم می باشد و به همین دلیل با داشتن ویتامین E، به حفظ شادابی پوست کمک می کند.

 

ویتامین B

ویتامین B نیز که در صنعت آرایشی بهداشتی نگاه ویژه ای به آن می شود، به ساخت هورمون ها، کنترل تراوش چربی، جلوگیری از زبری و سختی پوست و همچنین ساخت کلاژن پوست کمک به سزایی می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های پوست زیبا، داشتن تعادل چربی در آن است. ویتامین B مانع از ترشح زیاد چربی در پوست می شود. همان طور که می دانید وجود چربی بیش از اندازه در پوست باعث ایجاد جوش و آکنه می شود. علاوه بر این، ویتامین B می تواند از لکه های پوستی پیشگیری نماید. برند آرایشی بهداشتی جی در محصولات خود به این ویتامین نگاه ویژه ای داشته است.

 

ویتامین  K

ویتامین k که از سبزیجات سبز رنگ تغذیه می شود، می تواند به کاهش سیاهی های دور چشم کمک کند. همچنین می تواند از لکه های خونی که به دلیل سالخوردگی است، پیشگیری نماید. به همین دلیل در برخی محصولات آرایشی بهداشتی از ویتامین K برای رفع برخی لکه های پوستی استفاده می شود.

 

ویتامین A

ویتامین A نیز یکی دیگر از ویتامین های ضروری پوست می باشد که باعث احیای سلول های پوستی می شود. همچنین ویتامین A را به یک آنتی اکسیدان قوی می شناسند. قدرت آنتی اکسیدانی این ویتامین باعث می شود که پوست جوان بماند. از فواید این ویتامین می توان به روشن کردن پوست، کاهش خطوط صورت و بهبود جوش های صورت اشاره کرد. یکی دیگر از مهم ترین فوائد ویتامین A بالا بردن میزان انعطاف پذیری پوست می باشد که باعث می شود پوست دست و صورت کمتر به ترک های سطحی پوست منجرب شود.

 

کرم مولتی ویتامین جی

کرم مولتی ویتامین جی دارای ویتامین های E، A، B، C و ... می باشد که برای سلامت و شادابی پوست مناسب است. از دیگر فوائد کرم مولتی ویتامین جی، قدرت مرطوب کنندگی بالای آن است که می تواند پوست دست و صورت را نرم و لطیف سازد.

 

Print
1842 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

جدیدترین اخبار

کرم آلوئه ورا جــــی

کرم آلوئه ورا جــــی

کرم مرطوب کننده و آبرسان از محصولات ضروری پوست بوده که می­ بایست همیشه همراه خود داشته باشید...
 

 از طریق رسانه های اجتماعی زیر می توانید با شرکت تولیدی و بازرگانی جی در ارتباط باشید.

 
enamad
undefined

طراحی، بهینه سازی و پشتیبانی : ایران سایت