5 عادت که باعث چین و چروک های پوستی می شود
SuperUser Account
/ دسته ها: بلاگ

5 عادت که باعث چین و چروک های پوستی می شود

 

داشتن چهره ای غمگین

 

اگر شما اخم کنید و صورتی غمگین داشته باشید، بر روی صورت شما خطوطی ایجاد می شود که به آنها خطوط اخم می گویند. متخصصین امراض پوستی در نیویورک بر این باورند که خوشحال نبودن و داشتن استایل غمگین باعث چین و چروک هایی می شود که به آنها خطوط اخم می گویند. همچنین این عادت بد باعث ناراحتی هایی در قسمت هایی از لب و همچنین ماهیچه های صورت می شود. پس بیایید با داشتن صورتی خندان و عاری از هر گونه اخم به داشتن پوستی با نشاط کمک کنیم. اگر در محیط کار شاداب تر و خندان تر باشید، این یک راه میان بر برای داشتن پوستی با لطافت می باشد. متخصصین بر این باورند که عقب بردن گوش هایتان بدون دست زدن به آنها می تواند یک پیشنهاد عالی باشد. حتی اگر قادر به آن نیز نیستید، تنها با سعی کردن نیز می توانید به پوست خود کمک کنید. اگر شما اخم نکنید قطعا خوشحال تر به نظر می رسید و در نتیجه مردم نیز با روی باز با شما رو به رو می شوند. پس بیایید با اخم نکردن و خندان بودن به پوست خود کمک کنیم.

 

غفلت از کرم های ضد آفتاب

شما به احتمال زیاد حتی نمی توانید تصور کنید که کرم های ضد آفتاب چقدر مهم هستند. چیزی بالغ بر 90 درصد از چین و چروک های پوستی به دلیل در معرض نور آفتاب بودن ایجاد می شود و تنها حدود 10 درصد آن ارثی است. پس شما می توانید مقدار قابل توجهی از این مشکل را کنترل فرمایید. در طول روز حتما از کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید. حتی در روز های ابری نیز می بایست از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. متخصصین اعتقاد دارند که در هنگام رانندگی و پیاده روی در محیط های باز از کرم ضد آفتاب به هیچ وجه غافل نشویم. کرم های ضد آفتاب می بایست انواع طیف ها را فیلتر کند. این به آن معناست که این کرم ها می بایست هر دو اشعه UVA  و UVB را محافظت کند. UVA باعث زرد شدن و UVB باعث سوزش پوست می شود ولی در کل هر دوی این اشعه ها در طولانی مدت باعث سرطان پوستی می شود. پس از اینک هنگام خرید کرم ضد آفتاب به این نکته توجه کنید که کرم شما هر دوی این اشعه ها را به میزان مناسب فیلتر کند.

افراط کردن در خوردن شیرینی جات

خوردن بیش از اندازه شیرینی جات به روند پیر شدن پوست که به آن گلی کاژن می گویند، سرعت می بخشد. متختصصین پوست بر این باورند که شکر به کلاژن و الاستین که پوست برای داشتن خاصیت ارتجاعی و  قوی بودن به آن نیاز دارد، حمله می کند و آنها را از بین می برد. در نتیجه پوست شما می تواند به راحتی ترک بخورد و یا دچار چین و چروک هایی سطحی و عمیق شود. بنابراین عادت غذایی خود را اصلاح کنید و به میوه ها و سبزیجات و همچنین چربی های مناسب از جمله چربی موجود در ماهی سالامون روی  بیاورید. این بهترین رژیم غذایی است برای آن که جوان و شاداب به نظر برسید.

کم خوابی

شاید باورتان نشود که خواب یکی از مهم ترین عوامل در داشتن پوستی سالم و شاداب است. زمانی شما در خواب به سر می برید، پوست خود را ترمیم می کند. و هنگامی که از خواب کافی برخوردار نمی باشید، پوست زمان کافی برای انجام عملیات ترمیم پیدا نمی کند و نمی تواند آن میزان که لازم است پوست را ترمیم وباز سازی کند. افرادی که از خواب کافی برخوردار نیستند یا زمان طولانی نیاز دارند که به خواب بروند و یا افرادی که در حین خواب به دفعات از خواب می پرند به نسبت افرادی که به خوبی می خوابند و از خواب مناسبی برخوردارند دارای چین و چروک های قابل توجه و قابلیت ارتجاعی کمتری می باشند. شما می بایست به اندازه کافی بخوابید. یک فرد بالغ به 7 تا 8 ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارد. سعی کنید خواب شما دارای یک برنامه زمانی منظمی باشد. اگر شما دیرتر از زمان مطلوب به خواب بروید ممکن است برای پوست شما اثراتی همچون پف کردن و ضعیف شدن حادث گردد که در آینده نزدیک شاهد این تغییرات خواهید بود. یکی از موضوع های بسیار مهم دیگری که در رابطه با موضوع خواب و تاثیرات آن برای پوست مد نظر است، مساله استایل و پوزیشن خوابیدن است. دراز کشیدن به نحوی که صورت شما روی بالش باشد می تواند باعث چین و چروک های پوست صورت شما شود. متخصصین این امر سفارش می کنند که از بالش هایی که کمترین فشار را به صورت وارد می کنند، استفاده کنید. برای بسیاری از افراد شاید دشوار باشد که به پشت بخوابند. اما هر اندازه که به پشت بخوابید بیشتر می توانید به زیبایی پوست صورت خود کمک کنید.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن نه تنها برای ریه ها و قلب مضر است، برای پوست نیز صدمات جبران ناپذیری دارد. زمانی که یک فرد لب های خود را برای سیگار کشیدن میفشرد، لب های این فرد خطوطی را به خود میگیرد و همچنین زمانی که دود سیگار به چشمان این شخص می رسد، این دود باعث آسیب هایی برای چشم نیز می شود. سیگار کشیدن همچنین می تواند یکی از عوامل سرطان پوست باشد. همچنین سیگار کشیدن می تواند باعث زرد شدن پوست و کند شدن روند بهبود زخم ها نیز شود که در نهایت باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست شما شود. پس اگر به فکر پوست و زیبای آن هستید سیگار کشیدن خود را ترک نمایید تا علاوه بر مشکلات قلبی و ریوی به مشکلات پوستی آن نیز دچار نشوید.

 

 

کرم جی با بیش از نیم قرن سابقه درخشان در صنعت آرایشی و بهداشتی 

 

Print
1294 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

جدیدترین اخبار

کرم آلوئه ورا جــــی

کرم آلوئه ورا جــــی

کرم مرطوب کننده و آبرسان از محصولات ضروری پوست بوده که می­ بایست همیشه همراه خود داشته باشید...
 

 از طریق رسانه های اجتماعی زیر می توانید با شرکت تولیدی و بازرگانی جی در ارتباط باشید.

 
enamad
undefined

طراحی، بهینه سازی و پشتیبانی : ایران سایت