رها شدن از چین و چروک های پوستی
SuperUser Account
/ دسته ها: بلاگ

رها شدن از چین و چروک های پوستی

دلایل ایجاد چین و چروک

هر چه انسان دلایل رخ دادن یک پدیده را بهتر و علمی تر بداند، نسبت به آن با اهمیت بیشتری رفتار می کند. بر همین اساس ابتدا به دلایل بیولوژیکی که باعث چین و چروک های پوستی می شود به صورت خیلی مختصر اشاره می نماییم. دو فاکتور اساسی برای داشتن پوستی شاداب و زیبا عبارتند از کلاژن های پوست و فیبر های الاستین. این دو عامل که با گذر عمر انسان روند تولیدشان کاسته شده و فرآیند ترمیم آن به وقفه می افتد، باعث ایجاد چین و چروک های پوستی می گردد. کلاژن و فیبر الاستین که مهم ترین پروتئین برای پوست به شمار می آیند، عامل اصلی استحکام پوست می باشند و به دلیل ویژگی هایی که دارند، پوست انسان را محکم و استوار نگه می دارند. با کم شدن این فیبر های حیاتی به تدریج پوست انسان قوام خود را از دست داده و منجرب به چین و چروک می گردد. پس منطقی به نظر می آید که برای جلوگیری از این اتفاق می بایست به عامل آن یعنی کلاژن و فیبر هایی از جمله الاستین بیشتر توجه نمود. البته دلایل ژنتیکی و عادت های اشتباه نیز باعث چین و چروک های پوستی خواهد شد که در ادامه به چند مورد آنها اشاره خواهیم کرد. سوالی که برای بسیاری از علاقه مندان زیبایی و پوست ایجاد می شود این است که چه مواد غذایی را می توان به عنوان منابع عظیم کلاژن برای پوست نام برد. بر این اساس طبق تحقیقات صورت گرفته چای سفید، مرکبات، سبزیجات، سیر، پروتئین ها، سویا و ماهی و بسیاری از مواد غذایی ارگانیک منبع عظیمی از کلاژن به شمار می روند.

 

تغذیه عامل ایجاد چین و چروک های پوستی

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد چین و چروک های پوستی رژیم نا مناسب غذایی می باشد. رژیم نا مناسب باعث بسیاری از اختلال هایی می باشد که عدم رعایت آنها می تواند باعث مشکلات جبران ناپذیری برای پوست شود. مصرف به اندازه پروتئین، قرار دادن ماهی همانند گوشت قرمز و مرغ در وعده های غذایی، خوردن منظم میوه، توجه ویژه به سبزیجات و سیر می تواند تا حد بسیار بالایی به داشتن پوستی شاداب و جوان کمک کند. بسیاری از متخصصین زیبایی و پوست بر این باورند که مهم ترین عامل داشتن چهره ای زیبا، تغذیه مناسب است.

 

سیگار باعث چین و چروک های پوستی

سیگار کشیدن که متاسفانه روز به روز به تعداد قربانیان آن اضافه می شود علاوه بر تاثیرات مخربی که بر روی ریه و قلب انسان می گزارد، برای پوست و زیبایی نیز بسیار نا مناسب است. سیگار کشیدن به دلیل کاهش گردش خونی که در سیستم بدن انسان ایجاد می نماید، می تواند باعث از دست دادن استحکام و شادابی پوست گردد که در نتیجه چین و چروک هایی را به همراه خواهد داشت. از دیگر مشکلاتی که سیگار کشیدن می تواند ما را به آن مبتلا کند، چین و چروک های موجود بر روی لب می باشد. زمانی که فردی سیگار می کشد، نا خود آگاه عضلات لب به دلیل فشار ناشی از دمیدن دود سیگار منقبض شده که در طولانی مدت باعث بروز چین و چروک هایی  بر روی لب می شود.

 

انقباض عضلانی باعث چین و چروک های پوستی

از دیگر عواملی که باعث چین و چروک های پوستی می شود، عادات اشتباهی از جمله عدم استفاده از عینک آفتابی، اخم کردن طولانی و بسیاری از عاداتی می باشد که باعث حالت گرفتن پوست صورت می شود. به عنوان مثال افرادی که به دفعات زیادی در طول روز اخم می کنند، پوستشان به مرور زمان این حالت را به خود می گیرد و چین و چروک هایی که در هنگام اخم بر روی صورت ایجاد می شوند، ماندگار می شود. یا به عنوان مثال عدم استفاده از عینک آفتابی باعث می شود که در مواجهه با نور شدید خورشید، عضلات اطراف چشم انسان دچار فشار هایی شود که در طولانی مدت باعث چین و چروک هایی بر روی چهره می شود. استفاده از عینک آفتابی و داشتن چهره ای گشاده و بشاش به داشتن پوستی عاری از چین و چروک کمک می کند.

 

استرس و اظطراب دلیل چین و چروک های پوستی

استرس و اظطراب که در دنیای مدرن امروزی به یکی از عناصر جدا نشدنی از زندگی بشر تبدیل شده اند، علاوه بر آسیب های روانی و  جسمانی، برای زیبایی و پوست نیز بسیار مخرب به حساب می آیند. بر اساس تحقیقاتی که توسط محققین صورت گرفته است، استرس و اظطراب رابطه مستقیمی با زیبایی پوست انسان دارد. هر چه انسان آرام تر و بدون استرس باشد، پوستی شاداب و با نشاط خواهد داشت. دلیل این امر نیز چربی هایی می باشد که در هنگام استرس و فشار های عصبی در بافت های پوستی تولید می شود. این چربی ها سر منشا جوش های صورت، چین و چروک های پوستی و کدر شدن پوست خواهد شد. به این دلیل است که در فصل امتحانات دانشجویانی که با استرس درس می خوانند شاهد تغییراتی در چهره خود می شوند.

 

استفاده از ضد چروک های ارگانیک جی

برند ارگانیک و نام آشنا جی محصولاتی با کیفیتی بی نظیر تولید و به بازار عرضه می نماید که به دلیل داشتن عصاره هایی همچون آلوئه ورا، روغن بادام و موم زنبور عسل یک آبرسان و ضد چروک شگفت انگیز به شمار می رود. برای آن دسته از افرادی که به حفظ زیبایی و پوست خود اهمیت ویژه ای می دهند، برند با اصالت جی کرم های گیاهی را توصیه می نماید. کرم های آلوئه ورا، همیشه بهار، روغن بادام و ویتامینه جی حاوی ویتامین ها و مواد ضروری پوست بوده که از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و مانع از بروز چین و چروک های پوستی خواهد شد. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که با اثرات منفی رادیکال های آزاد مبارزه می نمایند. بر این اساس محصولاتی که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، از پیری زودرس پوست جلوگیری می نمایند. کرم های کاسه ای جی در عصاره های مختلف دارای این خاصیت شگفت انگیز می باشند و جوانی را به پوست هدیه می بخشند.

 

 

Print
1313 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

جدیدترین اخبار

کرم آلوئه ورا جــــی

کرم آلوئه ورا جــــی

کرم مرطوب کننده و آبرسان از محصولات ضروری پوست بوده که می­ بایست همیشه همراه خود داشته باشید...
 

 از طریق رسانه های اجتماعی زیر می توانید با شرکت تولیدی و بازرگانی جی در ارتباط باشید.

 
enamad
undefined

طراحی، بهینه سازی و پشتیبانی : ایران سایت